Onze fietsen - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Marieke - WaarBenJij.nu Onze fietsen - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Marieke - WaarBenJij.nu

Onze fietsen

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Juni 2013 | Duitsland, Sigmaringen

En op welke stoere bikes doen we deze reis? Marieke fietst op een Flyer R-XT de luxe (for ladies). Dus een e-bike met de motor en de accu in het midden van het frame voor optimale balans. Een pittige accu. We hebben de high-speed eraf laten halen, dus de normale begrenzing gaat tot ongeveer 26 km/u, daarboven schakelt de motor uit en kan je onder gunstige omstandigheden op eigen kracht een hogere snelheid halen. En weet, het is trapondersteuning, dus je moet wel zelf aan de slag, trappen dus! Marieke probeert zoveel mogelijk op Economy te fietsen, en daarmee is het bereik, zelfs in de Duitse heuvels, circa 150 km. Super dus! Elke avond een stopcontact zoeken is tot nu toe geen probleem gebleken. De fiets is afgemonteerd met Shimano XT schijfremmen en schakelt met XT 10-speed achter. Het frame is behoorlijk stijf, voor een damesmodel, maar denk niet, doe alle bagage maar op de e-bike, want er zijn grenzen. Marieke heeft voortassen (2x5 kg), achtertassen (2x5 kg) en een waterdichte zak waarin de tent zit (4 tot max 5,5 kg indien nat :-) ). Er zitten Continental Contact banden gemonteerd, met anti-lek.
Jelle rijdt op een klassieker, een 2002 Koga Miyata Randonneur. Met Shimano Deore LX voorderailleur triple en XT 9-speed cassette achter. Als experiment nu gemonteerd een KMC 9 Gold ketting gemonteerd, loopt als een zonnetje!! Remmen met gewone V-breaks, dus bij afdalen een beetje inhouden, want afremmen vraagt alle aandacht met het totale gewicht: voor 2x5 kg voor en 2x4,5 kg achter. Als pomp heb ik de nieuwe BBB voetpomp met drukmetertje gekocht, kan tot 8 bar oppompen. Gemonteerd zijn Schwalbe Marathon Racer 35-622.

• 11 Juni 2013 - 21:58

Ed Agtrehof:

Leuk deze beschrijving, hoeveel krijgen jullie voor deze reclame, Geintje>

Succes

• 12 Juni 2013 - 15:57

Paul Veldhuis:

Op naar het volgende recalmeblok.
    Jammer dat de high-speed van de Flyer is gehaald. Hoewel jullie het Flyerframe als minder stijf beoordelen, moet Marieke/Flyer toch het meeste bagagegewicht torsen. Jelle/Koga: 19 kg; Marieke/Flyer: 24/25,5 kg.

Tags: Koga , flyer