Naar de Bodensee - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Marieke - WaarBenJij.nu Naar de Bodensee - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Marieke - WaarBenJij.nu

Naar de Bodensee

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Juni 2013 | Duitsland, Sigmaringen

Jelle heeft net onze fietsen uitgebreid beschreven, maar we hebben natuurlijk ook weer gefietst vandaag. We hebben de Bodensee bereikt!! Morgen gaan we Oostenrijk in.
vanmorgen eerst met mijn ratelende ketting langs de Flyerexpert in Mengen geweest. Fijn geholpen, er is een nieuw tandwiel ( van de motoroverbrenging) opgezet. blijkbaar was de originele al versleten Mijn fiets rijdt weer als een zonnetje. Vanmorgen bewolkt en vanmiddag hebben we onze regenpakken mogen gebruiken. Diverse heuvels gehad en ook veel heuveltje af. Uiteindelijk toch weer 19 km per uur gereden. Vandaag af en toe gezwaaid naar de man uit Vught. Gisteren kwamen we hem al onderweg tegen, was ook op de camping en ook hij is onderweg naar Rome. Opvallend goed asfalt gehad. Sommige stukken in Duitsland bestaat uit gravel (halfverharding) of beton. Vooral de laatste kenmerkt zich door scheuren en kuilen. Je rammelt helemaal door elkaar. Waarom adviseren ze geen geveerde fiets, voor een 'wereldfietser'? En hadden we al vertelt over de soms onbegrijpelijke fietspadenaanduidelingen in de bebouwde kom? Je wordt geleid naar het troittoir, wandelaars en fietsers op een baan. Maar bij elke zijweg of rotonde houdt het feest op en knal je het trottoir af. Soms rechts, soms links van de hoofdweg. Je blijft de juiste weg zoeken :-) !!

• 12 Juni 2013 - 19:42

Kees Joustra:

hoi Marieke en Jelle,

stoer hoor, nu al in Oostenrijk!
    Leuk om zo jullie reisbelevenissen te volgen.
    Het is al bijna een reclameverhaal voor de Flyer!
    nu nog effe de Alpen, en dan het zomerse Italië in.
    Hier in Nederland is het natuurlijk heeeeel saai.
    Een beetje werken, matig zomerweer en ook nog gestolen examens voor middelbaar onderwijs.
    Volgende week is het dorpsfeest Driehuis, dus dan moet het weer stralend weer zijn.
    oh ja, en vrijdag zwaaien naar het Koningspaar in Haarlem.

groetjes,

Kees

• 12 Juni 2013 - 19:48

Stef Bakker:

Dag Jelle en Marieke,

Jullie zijn lekker bezig. Het is leuk om de verslagen te lezen. Wat ik daar met name uit herken is het contact met andere fietsers. Wij vonden de andere campinggasten ook heel sportief reageerden. Jullie gaan nu de alpen in. Rob en ik hadden daar superslecht weer. Toch kijken we terug op een hele mooie fietstocht. Helaas moesten we in Noord Italië stoppen vanwege het overlijden van mijn moeder. Ik zit hier dus met een dubbel gevoel. Ben wel heel bij dat ik mijn moeder nog gezien heb. Ik wens jullie heel veel plezier en zal jullie verhalen volgen.

Groeten
    stef Bakker