Zomers Italië - Reisverslag uit Bozen, Italië van Marieke - WaarBenJij.nu Zomers Italië - Reisverslag uit Bozen, Italië van Marieke - WaarBenJij.nu

Zomers Italië

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Juni 2013 | Italië, Bozen

het vorige verslag over de Alpen had ik gisteren al geschreven, nu dus een verslag van vandaag. Onze thermo kleding kunnen we nu definitief wegdoen. De hitte is toegeslagen, meer dan 35 gr, was vanmiddag heel warm om te fietsen. We gaan het vanaf morgen iets anders aanpakken, in de ochtend eerder weg eo siesta gaan houden. We zijn vanmorgen gestart met een prachtige afdaling op een fietspad van vnl asfalt dwars door de boomgaarden naar Merano, een ee waar allerlei straattheather was, heel gezellig. Ook een mooi stuk door het Stelvio national park, een klein alternatief voor de Stelviopas die Jelle dus niet heeft gedaan (sorry Paul V.).
Enne, Loes en Caroline, de toeter werkt perfect, zowel om mij te laten stoppen, maar vooral ook als grapje.
NU dus een camping bij Bolzano, net een plons genomen in het zwembad, lekker om even af te koelen. Morgen gaan we verder richting Verona. We denken er nu over om in Verona de trein te nemen naar Venetië en daar een relaxdagje van te maken. We kunnen natuurlijk ook naar Venetië fietsen, maar de trein lijkt ons ook wel leuk.

• 16 Juni 2013 - 18:37

Ed Agterhof:

Geweldig verslag. Ik kijk er steeds naar uit.

groetjes@

• 16 Juni 2013 - 20:20

Paul Veldhuis:

Jammer van de Stelvio. Is toch de moeder/vader van alle fietscols. De vaart zit er goed in en blijkbaar is het in Italië nu echt zomer. Wij wachten nog........

• 17 Juni 2013 - 08:51

Nico B:

Jelle, Marieke,

Jullie zijn goed bezig. Als ik dit zo lees fietst Jelle ons straks met die bergbeentjes straks helemaal naar huis!!

Als je in Verona bent, prachtige stad overigens, niet vergeten een operaatje mee te pakken in de Arena!

Veel fietsfunplezier nog en dapper voorwaarts!

Nico B.

• 17 Juni 2013 - 09:25

Loes:

Ha Marieke en Jelle,
    Vanochtend om op te starten al jullie verslagen van de afgelopen week gelezen. Dit klinkt als een heel mooi avontuur en een prachtige manier om Europa te verkennen. Fijn ook dat het zo goed gaat! Jullie zitten al in Italie, was dat de planning qua snelheid? zo ben je binnen 3 weken terug! Zal niet de bedoeling zijn ;)

En wat grappig dat Jelle de toeter echt gemonteerd heeft! hahaha! een fijn vervolg nog!

Loes

• 17 Juni 2013 - 12:58

Mayke:

Ha Jelle en Marieke,

Geweldig om elke keer een stukje te lezen. Het is net alsof ik zelf een beetje vakantie heb als ik het lees.

Veel plezier verder en geniet...ook vooral van als dat lekkere eten daar :))))

Groeten Mayke