Een beetje Nederland - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Marieke - WaarBenJij.nu Een beetje Nederland - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Marieke - WaarBenJij.nu

Een beetje Nederland

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Juni 2013 | Italië, Ferrara

de laatste twee dagen lijken wel Nederland, vlak, enkeledijkjes, vergezichten over akkers, wat kanaaltjes, waterlopen en zelfs knotwilgen. Ook de blauwe lucht met wat witte wolkjes erin doen erg Nederlands aan. Alleen de hogere temperatuur en natuurlijk de andere bebouwing zijn wel erg Italiaans. Ook wordt overal gesproeid en vandaag was hondenachterhekjesblaffendag. Gisteren en vandaag in de ochtend gefietst, de allerhitste warmte voorblijven en rond lunchtijd op de camping.Gisteren hadden we onze tent neergezet in de tuin van een jeugdherberg, samen met onze reismaatjes Jan en Veronica en Eddy. Morgen gaat Eddy voor de makkelijkere route over Assisi naar Rome.Jelle en ik hebben besloten om ook de Apenijnen en het Toscaanse land te gaan bedwingen. Volgens ons boekje zwaardere etappes dan inde Alpen. het plan blijft dus om iedere keer vroeg te vertrekken. De eerste 30 km trappen heel makkelijk weg. Inmiddels ben ik meer in de Normaalstand van mijn Flyer te gaan fietsen, dat fietst met de zwaarbepakte fiets toch prettiger. En met een klein beetje wind mee fietsen we nu dus al weer twee dagen met 22 tot 24 km per uur, gaat heel lekker! Onderweg echte koffie, marktjes en leuke dorpjes. Lunch met fruitsla (deels de kersen van Jan en Veronica! lekker). Gisteren eind van de middag het middeleeuwse stadje met prachtige ommuring Montagnana bezocht. OP het vrij grote plein een gigantische kathedraal, voor nu- er- tijds een beetje uit verhouding. In de kerk enkele schilderijen die volgens mij wel bijzonder zijn, thuis de achtergronden maar eens opzoeken, eea kwam bekend voor. het vroege rijden zorgt dus ook voor meer cultuursnuiven. Eind van de middag gaan we Ferrara bezoeken. Gisteren was het in de tuin waar ons tentje stond, een meloenenfeest, een kleinschalig dorps gebeuren om gezamenlijk meloen te eten. de voorbereidingen ervoor waren eind van de middag, de enkele gasten kwamen pas na 10 uur, wij gingen al bijna naar bed.

• 22 Juni 2013 - 16:14

Janny Gerritsen:

Hoi Marieke en Jelle,

wat leuk om al jullie verslagen te lezen. Jullie maken veel mee. Ga zo door. Ik ga bijna zelf op vakantie en dan heel bescheiden zelf in Nederland fietsen. Jullie reisverslagen reizen wel mee (heb daar ook wifi) en daar geniet ik van. Ik spreek Jelle later wel weer op kantoor. Maar wat een prachtige toch maken jullie. Geniet er maar van.

Groeten uit een regenachtige Nederland
    Janny

• 22 Juni 2013 - 22:20

Ariadne Leefoge:

Hallo marieke en jelle,
    Wat ontzettend leuk en boeiend om jullie verhalen te lezen!ik geniet er steeds van en kijk weer uit naar het volgende verslag. heerlijk straks in Rome! Geniet lekker verder, hartelijke groet , Ariadne

• 24 Juni 2013 - 09:27

Gerard Ballast:

Hallo bike riders,

Ga ik even op de site kijken en constateer ik dat jullie al in Italië zitten. Wat een knappe prestatie met af en toe flink ploeteren zeker als het heel warm weer is. Nu dan richting Ferrara. Door veel uitgestorven dorpen met wat oudjes die aldaar koffie zitten te drinken naar een middelgrote stad met prachtige gebouwen. Dat wordt weer genieten.
    Tip: Een duikje in een heerlijk zwembad met de mooie omgeving als decor is wellicht als tussen stop te overwegen. Wat super dat jullie zo enthousiast blijven in ’t schrijven.

Nog een fijne fietstochten toegewenst

Gerard

• 27 Juni 2013 - 20:31

Loek Homan:

Hoi Marieke, wat leuk om jullie avonturen te volgen! Avonturen vanuit de luie stoel! Nog veel plezier op de laatste etappes!

Tags: Flyer, Fietsen,